Radiostilte.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Terpstra - WaarBenJij.nu Radiostilte.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Terpstra - WaarBenJij.nu

Radiostilte..

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Ik ben alweer over de helft van mijn stageperiode heen, de tijd gaat snel!

Begin van de week kreeg ik van Anouk de herinnering of het niet eens tijd was om weer een verhaal te schrijven. Eigenlijk had ze daar ook groot gelijk in!
Maar goed, met de feestdagen had ik vakantie en vakanties zijn hier gewoon heel erg druk, je moet naar het strand, even gezellig uit eten, dan weer daar een drankje doen, enz..
Met als resultaat dat ik aan het einde vakantie toch even hard met school bezig moest om alles voor de eerste periode netjes af in te kunnen leveren.
Vervolgens weer hard aan het werk op stage, na de nodige veranderingen die daar toegepast waren.
En toen kwam Freek me weer opzoeken, dus toen was er al helemaal geen tijd meer om ook maar iets te schrijven!

Wat was dat fijn om naar Hato te mogen rijden en Freek op te halen, hij kwam 's avonds aan, overdag kon ik gewoon naar stage. De tijd tussen stage en het ophalen van Freek ben ik alleen maar vreselijk druk in mijn hoofd geweest, huisgenoten merkten dit ook en één heeft echt moeten zeggen, ga nou gewoon rustig boven bij de rest gezellig zitten wachten. Dat hielp wel, al vond ik het wachten nog niet leuk.
Vanaf Hato zijn we naar het Kontiki Beach Resort gereden, een hotel van Van Der Valk, om daar samen echt even vakantie te vieren. Hier hebben we vier nachten geslapen, de rest gewoon in mijn studio. Maar wat was dat heerlijk, vooral het kunnen slapen onder een dekbed (met de airco aan) en een warme douche! Na twee maanden weer warm te douchen is echt ge-wel-dig!
De vorige keer hadden we samen al veel van Curaçao gezien, maar ook nu hebben we weer veel rond gereden en mooie plekken van het eiland gezien.
Wegen gereden waarna de auto niet meer rood was, maar bruin van de modder. Met de auto door het Christoffelpark (waar mijn autootje het toch wel lastig mee had met al die heuvels). Het mooiste vond ik het Sheta Boka park, dit is aan de noordkant van het eiland, waar de zee veel ruwer is. De golven slaan hier tegen het eiland aan en dat zorgt ervoor dat op bepaalde plekken het water heel hoog omhoog spat. We hebben hier een heel lang stuk gewandeld, wat achteraf niet nodig was, maar wel heel erg leuk om te doen.
En natuurlijk lekker naar het strand geweest, veel uit eten en op terrasjes zitten. Kortom allemaal genieten!

Na twee en een halve week uit eten te zijn geweest kook ik nu weer lekker voor mezelf, met heel veel groente erbij! Veel huisgenoten vinden koken maar niks, ik vind het heerlijk om na stage even rustig te koken, dan heb ik even tijd helemaal voor mezelf.
Anderen mogen altijd mee eten, als ik maar even lekker kan koken, zonder hulp dat maakt me niet uit. Zij doen de afwas wel!

De feestdagen waren ook erg erg leuk, we zijn veel uit eten geweest en oud en nieuw heb ik op het strand mogen vieren. Om 12 uur stond ik met Charlotte met onze voeten in het water te dansen en naar het vuurwerk te kijken, heel heel anders dan thuis, maar dat was echt een leuke en gezellige avond met bijna alle huisgenoten!

In januari zijn er heel veel huisgenoten terug naar Nederland gegaan, daarvoor zijn er weer heel veel terug gekomen! Dat vond ik wel even wennen, ik heb hier ook weinig van meegekregen, omdat ik veel met Freek weg was. Toch is het wel weer erg gezellig, ik heb hier een prima plekje.

Toen Freek hier was ben ik heel veel vrij geweest van mijn stage, afgelopen week heb ik het daarom heel druk gehad. Werk blijft wel liggen en vooral in de ochtenden wanneer er geen kinderen zijn moest ik toch wel even doorpakken. En daarnaast begin ik net aan de tweede periode, waarvoor de binnenkort alweer verslagen mogen inleveren.
Over drie weken komt er een nieuwe stagiair bij op stage en er is een nieuwe begeleidster op de groep gekomen, wel heel gezellig allemaal en wennen voor de kinderen!
Nog steeds heb ik het erg naar mijn zin op stage, het is een super plekje daar.

Over iets meer dan twee weken komen mem, Klasien en Eva! Daar kijk ik wel erg naar uit! Ik heb er erg veel zin in om hen de mooiste stranden en andere plekken van het eiland te laten zien.
Deze week hoef ik ook maar één dag naar stage, eigenlijk twee, maar mijn begeleidster heeft me een extra dag vrij gegeven, helemaal super!

Anouk, ik hoop dat je tevreden bent zo, het was inderdaad wel weer nodig!

Ayo en een bon wikent!

  • 07 Februari 2014 - 19:55

    Ieteke Jongstra:

    Ik voel je genieten en heb heel veel zin om je te kroepen.
    Nog 2 weken dan is het al zover, ik tel de dagen af. Alle mensen van het werk leven erg mee al zeggen ze hebben wij het lekker rustig als jij er niet bent. Natasja vraagt wanneer je terug komt (eigenbelang ze wil met je mee naar school ). hahahaha
    Heb al mooie spullen gekocht voor je kids.
    Lieve schat tot snel. Dikke tût.

    Mem

  • 07 Februari 2014 - 21:28

    Hilda:

    Hey lieverd...mooi weer om te lezen. Je bent gewoon een volwassen jonge vrouw en ik heb het gevoel dat deze stage iets met je doet, dat dit niet de laatste keer is dat je daar bent ;)
    Geniet nog ff van het laatste stukje. Liefs van hier ...dikke tut xxx ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 4424

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 18 April 2014

Stage Curacao 2013/2014

Landen bezocht: