Time flies.. Laatste maand alweer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Terpstra - WaarBenJij.nu Time flies.. Laatste maand alweer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Terpstra - WaarBenJij.nu

Time flies.. Laatste maand alweer

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia, i bon wikent!

De laatste maand op Curaçao is alweer aangebroken, time flies!

De afgelopen weken waren weer erg leuk!
Met een groepje zijn we naar de struisvogelfarm geweest, eigenlijk zijn het best rare beesten, met die lange nek en hoop veren om hen heen.
Diezelfde avond zijn we met een groep meiden uit eten geweest naar Fort Nassau, één van de duurste en meest luxe restaurants op Curaçao. Maar deze dag mochten we wel extra geld uitgeven, want het was internationale vrouwendag en er waren geen leuke mannen in de buurt die deze dag voor ons konden zorgen. Bovendien ben je hier omgerekend ongeveer 40 euro voor je heerlijke eten en je flesje wijn kwijt, dus voor Nederlandse begrippen is het 'normaal' uit eten.
Aan het einde van de middag zijn we al begonnen met tutten, jurkjes aan doen, oorbelletjes in, enz..
Aangekomen bij Fort Nassau (in een oude VW golf die van ellende uit elkaar valt, heel chique!) mochten we op een prachtige, met kaarsen verlichte trap, het Fort in. Eenmaal boven heb je een geweldig uitzicht over bijna heel Willemstad, hier was ik met Freek al eens overdag geweest, maar in het donker vond ik het helemaal geweldig!

Op stage is er nu een nieuwe begeleidster bij, een Antiliaanse. Ik vind het erg leuk om met haar te werken en leer er weer heel veel van! Hun aanpak is weer net wat anders dan dat ik gewend ben, hiervoor werkte ik samen met twee Nederlandse begeleidsters.
Vorige week hebben ze bedacht dat ze alleen nog maar Papiaments tegen me gaan praten en ik dan Nederlands terug, zo konden we echt wat van elkaar leren.
Ik dacht toch echt dat ik geen talenknobbel had (Engels, Frans, Duits, enz. is allemaal echt een ramp bij mij).. Maar blijkbaar heb ik toch echt aanleg voor het leren van Papiaments. Terwijl dit toch een taal is waar je geen touw aan vast kan knopen!
Ze zijn verbaast over hoe snel ik het leer en hoe vlot ik al redelijke zinnen kan maken, ieder kind begrijpt me wel en als ik iets verkeerd zeg blijven ze me maar corrigeren.
De laatste weken is stage erg druk, waarom dat komt weet ik niet helemaal. De kinderen zijn druk, naast het werken met de kinderen moet er veel gebeuren en te tijd gaat hiervoor veel te snel! Stage duurt nu nog maar vier weken!
Ik ga de kinderen straks missen en de manier van werken hier ook, veel rustiger en op eigen gevoel, dat ligt me wel.

5 april mag ik Freek weer ophalen van het vliegveld, voor de derde keer. Ik voel me best wel verwend, de meeste mensen moeten al blij zijn dat er iemand langs komt (en mem, Eva en Klasien kwamen ook nog), ik denk dat ik hierbij wel mag spreken van het aller liefste vriendje wat er is.
Ik vind het erg fijn dat hij komt, zo kunnen we nog even vakantie vieren samen voordat ik terug ga naar Fryslân!

Gisten lekker een boekje gelezen op het strand, heerlijk blijft dat! Dat gaat eigenlijk nooit vervelen.

Ik heb zin om weer naar huis te gaan, ik denk dat je je hier ook op in gaat stellen wanneer het einde eraan komt. Bijna iedereen hier in huis die binnenkort weg gaan heeft wel zin om naar huis te gaan.
Het is wel goed zo!
Hier wordt het allemaal ook zo gewoon uiteindelijk, zon, zee en strand blijft niet meer bijzonder, want ik ben er al helemaal aan gewend. Het is net thuis hier en dat is op zich wel een goed teken!
Waarschijnlijk eenmaal thuis ga ik Curaçao wel weer missen!

Nog een paar weken genieten van mijn stage en van het eiland, dat komt wel goed!

Ayo!

  • 15 Maart 2014 - 15:44

    Hilda:

    Ik lees dit graag. Ben zo blij dat je zo lekker in je vel zit.
    Leuk ook dat je de taal zo goed al kent ;).
    Geniet nog maar even lieverd.

    Tot gauw xxx

    Hilda ♥

  • 17 Maart 2014 - 16:00

    Mariska:

    heee lieve,

    wat ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt daar! maar het heeft mij al wel lang genoeg geduurd, i miss you! dus ben stiekem best blij dat je weer terug komt, en als je curaçao zo mist dan mag je alleen maar terug als ik mee kan! :)

    kijk er naar uit dat je mij papiaments kunt gaan leren haha

    en freek is toch wel heel lief hè, beter dan een dolfijn..

    tot over een maand! <3

    mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1259
Totaal aantal bezoekers 4427

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 18 April 2014

Stage Curacao 2013/2014

Landen bezocht: